Personlige reklamer vinder accept

Reklamer er efterhånden blevet en stor del af internettet. Hver gang du søger på Google eller tjekker din Facebook profil, bliver du nærmest bombarderet med reklamer.

Det er selvfølgelig ikke alle reklamer der går rent hjem. Der er reklamer som man har mere lyst til at klikke på end andre og naturligvis er reklamebureauerne og annoncørerne interesseret i at så mange som muligt klikker på deres reklamer, da det i sidste ende kan resultere i et salg. Derfor er målgrupper altafgørende for reklamers virkningsgrad og synlighed, da det i princippet kan være enhver der sider der bag skærmen.

Med personlige reklamer (På amerikansk : Behavioral Advertising) akkumuleres oplysninger omkring den enkelte forbrugers vaner og færden på internettet (historik) og udefra disse data er det muligt at placere reklamer der er målrettet specifikt imod den enkelte forbruger.
 
Det at der samles data om forbrugeren gør at man bevæger sig ind på et lidt omtåleligt område og mange har indtil for nyligt ikke været klar over at deres færden bliver sporet. Det er bare langsomt blevet en ganske naturlig del af hverdagen, at man i stigende grad kun bliver eksponeret for vedkommende reklamer. Undersøgelser viser dog at det højere komfortniveau som dette giver, gør at forbrugerne i stigende grad ikke har noget imod dette.

Brugen af personlige reklamer er kommet for at blive og vil i fremtiden blive brugt endnu mere.  Undersøgelser viser at omsætningen måske allerede i år vil nå 1,1 milliard USD. 

Skriv en kommentar