Hvorfor twitter auto follow er dårlig marketing

Lad mig starte med at sige at dette indlæg nok vil vække lidt forundring og måske endda være upopulært, ja måske kommer jeg sandsynligvis til at krænke nogen af jer læsere.

Men det er OK

Jeg er her for at hjælpe jer med at få mere ud at jeres marketingskroner. Det får i ved at få øjnene op for de unikke muligheder der ligger i at benytte Digital Marketing på en effektiv og afprøvet måde. Samt give jer indblik i alle de muligheder der ligger i at benytte Digitale medier, sociale medier og online generelt.

Det indebære blandet andet at benytte sociale medier såsom Twitter, hvor jeg de sidste par måneder har gjort mig nogen interessante erfaringer.

Det handler om funktionen “auto follow” på Twitter, og der er sikkert undtagelser til alt, og nogle marketingfolk kan finde en måde at gøre “auto follow” til et effektivt redskab. Jeg har personligt set lyset og mener, at det er en dødsdømt teknik til succes på Twitter.

For et par dage siden, “unfollowed” jeg over 650 mennesker på min egen Twitter.

Mange mennesker spørger sig selv hvorfor! og i dette blog indlæg forklarer jeg hvorfor jeg ikke længere burger “auto follow” på twitter (dvs. At man automatisk lader sig følge andre personer som vælger at følge dig. )

Efter at have brugt Twitter de seneste mange måneder, har jeg lært mange ting om det. Jeg tror, Twitter har langsigtede markedsførings potentiale, men der er bestemt nogle ting man skal GØRE og en række ting man effektivt IKKE BØR GØRE, hvis man som virksomhed vil benytte Twitter, i sin marketing.

Twitter “auto follow” Er det nye e-mail ‘Safe List’
Kan du huske e-mail ”opt-in” e-mail lister?

Nogen kom op med en idé til at hjælpe andre marketingsfolk med at få flere opt-in e-mail abonnenter. De skabt et system, hvor alle der tiltrådte, ville få adgang til de ‘rigtige’ abonnenter og kunne så sende e-mails til alle de øvrige medlemmer. Tusinder og atter tusinder af marketingfolk tiltrådte disse “safe lister«, så de straks have adgang til en stor opt-in e-mail-liste, som de kunne sende deres markedsføring til. Lyder godt, ikke?
Der var kun ét lille problem … Der var næppe nogen der rent faktisk læste disse e-mails. Faktisk blev det en kendt teknik, at tilslutte sig, ved at bruge en smid-væk-mail-adresse.

Dette gjorde disse såkaldte “safe lister” til værdiløse lister uden effekt og åbningsrater.

Twitter ”auto-follow” producerer lignende resultater. Tænk over det …

Ingen kan følge tweets fra tusindvis af mennesker. Ingen. Tro mig, jeg kender det.

Jeg fulgte så mange mennesker, at jeg knap så tweets fra nogen. Heck, når jeg  opdaterede min tidslinjen kom der straks en helt ny side af tweets. Det var bare for overvældende for mig og derfor læste jeg pludseligt aldrig nogen tweets længere.

Hvis Twitter skal bruges som et effektivt marketingsværktøj for din virksomhed og du vil have folk skal læse og reagere på dine tweets, så skal du finde followers som er interesseret og ikke folk som bruger AUTO-FOLLOW og det er fordi at folk som benytter AUTO-FOLLOW tiltrækker andre AUTO-FOLLOWERS og det er en ond cirkel og du får en masse followers som ikke er interesseret i det du tweeter.

Lad os se det i øjnene, at de fleste der benytter ”AUTO-FOLLOW” gør det for at få flere twitter tilhængere. Men det at få flere Twitter tilhængere er ikke et mål i sig selv, kun hvis det er de rigtige. Reglen viste sig, at folk som bruger ”AUTO-FOLLOW”  sjældent (om nogensinde) læser dine tweets. Det er ligesom e-mail “safe liste” modellen.

God markedsføring handler om RESPONDS. Det er et spørgsmål om kvalitet og ikke kvantitet. Der er en grund til, at en målrettet mail liste med 3.000 imødekommende mennesker/modtagere, kan generer 100 gange mere, end en liste med over 300.000 men hvor folk har tilmeldt sig fordi de ønskede adgang til noget og ikke fordi de ville modtage mails.

Der er en grund til 99% af de mest indflydelsesrige Twitter brugere i verden ikke bruger ”auto follow” til at følge tusinder af mennesker.

Dette er præcis, ordet kvalitet der føre til høje responsrater på din twitter og den markedsføring du kommunikere. Og en højere respons, vil sikre virksomheden flere leads, penge eller hvad du nu jagter i din marketing. Det er et faktum.

Du kan følge mig på  http://twitter.com/finderup Jeg vil ikke love, at jeg vil følge dig tilbage, men jeg vil gøre mit bedste for at levere stor værdi i mine tweets.
Du kan ReTweet dette blog-indlæg.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s