Fortsat vækst indenfor online reklame



Internet reklameindtægterne stiger stadig stødt. Ifølge en ny rapport fra IAB og PricewaterhouseCoopers, var indtægten i USA alene 23,4 milliarder USD i 2008. Hvilket oversteg de 21,2 milliarder fra 2007.

I fjerde kvartal alene var indtægterne på 6,1 milliard. Det er første gang indtægterne er oversteget, det magiske tal, på 6 milliarder på et enkelt kvartal og er en stigning på 2,6 procent i forhold til fjerde kvartal i 2007. Ifølge IAB skyldes en stor del af stigningen et skifte fra traditionelle medier og til online-medier.

Kort sagt så er internettet idag en fast del af hverdagen for store dele af verdens befolkning og ikke mindst virksomheder. Med de nye muligheder der ligger i personlige reklamer, der ofte fungerer efter taxameterprincippet, får man generelt,  betydeligt mere reklamemæssig smæk for skillingen end ved brug af de traditionelle reklamemedier. Når PR-budgettet samtidigt er under pres, grundet krisetiderne, er det ganske naturligt at virksomhederne søger over hvor de får mest for pengene.

Søgemaskinerne er stadig den vigtigste drivkraft for væksten, der viser en stigning på 19,8 procent i USA alene. Digital video er stadig lillebror men har fordobblet sin omsætning til 734 millioner USD.

Internettet er nu det tredje største annonce-støttede medium, og det vil fortsætte med at vokse.

http://www.iab.net/insights_research/530422/adrevenuereport

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s